• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69967
+
-

تدوین نخستین شناسنامه سلامت  کودکان کار

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: نخستین شناسنامه سلامت کودکان کار و متکدی با رویکرد پایش پنج‌گانه در این استان طراحی و تدوین شد.

«امیر بینایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۲۵۰ کودک کار و متکدی در شهرستان‌های سمنان و دامغان با نگاه پایش در زمینه‌های تحصیل، بهداشت و سلامت، خانواده، مهارت‌های فردی و استعدادیابی در شهرستان‌های سمنان و دامغان صاحب شناسنامه سلامت شدند.
وی با بیان این‌که هدف از شناسنامه‌دار کردن کودکان کار، مداخله به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی است بیان کرد: ۸۰ درصد متکدیان و کودکان کار استان سمنان از اتباع بیگانه و افغان هستند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: مطالعات میدانی این دفتر نشان می‌دهد که عمده آسیب‌ها در محله‌ها و مناطق کمتر برخوردار و محروم که با فقر مالی و فرهنگی مواجهند، تولید و سپس تکثیر و توزیع می‌شود.
وی اضافه کرد: فاصله طبقاتی، کاهش عدالت اجتماعی، فقر و نداری، عامل اصلی تکدی‌گری و کارکردن کودکان است.

بینایی بیان کرد: ایجاد اشتغال از طریق موسسه‌های خیریه و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد برای کاهش تکدی‌گری باید برنامه‌‌ریزی شود تا کودکان کار و متکدی به مهارت‌آموزی سوق داده شوند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: ایجاد اشتغال و بهره‌گیری از استعدادهای افراد می‌تواند به نوعی به ارتقای نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید